Saturday, April 28, 2007

457. 雨下整夜

Joke of the day: It's just another day in school and the mathematics teacher decide to pop some questions for the class.
Teacher : Timmy, if there are 5 birds standing on the wall and the hunter fired at one. How many birds are there left on the wall?
Timmy : None as all the birds will fly away after hearing the gunshot.
Teacher : The answer should be 4 but I like your answer.
Timmy : Teacher, let me ask you. There are 3 ladies sitting on a bench eating a 3 scoop ice-cream. The first lady uses tongue and tickles cautiously off the top scoop only. The second pushes the ice-cream all the way into her throat till she can feel the cone and pulls it out and repeats again. The third lady licks the base of the third scoop closest to the cone. Which of these ladies is married?
The teacher thought for a while and blushes.
Teacher : The second lady.
Timmy : Wrong. The answer should be the lady who is wearing the wedding ring but I like your answer.

昨天的雨下得很大,我的心里也跟着一起下起大雨来。我是个怎样的男朋友?我是好的男朋友吗?

女人害怕男人沉默,其实男人也害怕女人沉默。很矛盾对吗?男人怕唠叨,也怕沉默。对我来说,越沉默我就会越胡思乱想。当她越保持沉默,我就想得越多。而当我想得越多,我就越没有安全感。我的噩梦就是由第三者的介入,因为我上一段的感情就是被第三者的介入而粉碎。但如果她越沉默,我的脑袋就会偏偏的望这里想。再加上种种的小动作如不想牵手、讲话语气、对我烦躁、不闻不问,我会几乎完全没了安全感与自信心。

请给我安全感好吗?不要再沉默了……因为我好害怕……

心理的雨下了整夜,我也没好好的睡。

昨天晚上也和dear,轩安和他的朋友,一起看了南大传播系第三年级的最后作品。有让我几乎睡着的、有拍手叫好的、有内容深奥的、有好兰剧本但大家都喜欢看的,也有趣味十足的。会对我参与这种放映会觉得奇怪吗?其实我会去看的原因很简单 -- 再不远的将来我也会是传播系的兼职学生,而这种放映会能让我对我以后可能要做的东西又跟多的概念。但我还是对广播有比较大的兴趣。

明天会到圣淘沙玩上个半天。糟糕!我还是看起来很!怎么办?

No comments: